روزنه

روزنگاری های من

روزنه

روزنگاری های من

مشخصات بلاگ

آغاز سخن یاد خدا باید کرد
خود را به امید او رها باید کرد
ای با تو شروع کار ها زیبا تر
آغاز سخن تو را صدا باید کرد

"مجتبی کاشانی"

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

باغ کتاب در بازار بزرگ ایران- ایران مال- واقع در غرب تهران (منطقه ۲۲) که مجموعه آن تا چندی دیگر به بهره برداری رسمی می رسد، ظرفیت نگهداری ۶۷ هزار جلد کتاب را دارد که می توان گفت بعد از کتابخانه ملی، بزرگترین مرجع کتاب در ایران است.
مطالعه در ایران از جمله مسائلی است که همواره از آن به عنوان یکی از دغدغه های فرهنگی کشور یاد می شود. البته این مساله مختص زمان و دوره خاصی نبوده و همانطور که گفته شد به مشکلات فرهنگی آن در جامعه طی ادوار مختلف باز می گردد. بسیاری از تحلیلگران معتقدند این مشکل فقط مربوط به کشور ایران نیست بلکه تمامی کشورهای جهان سوم را در بر می گیرد. به عبارت دیگر می توان گفت که عامل اصلی عقب ماندگی کشورهای جهان سوم از تحولات روز و همچنین نابسامانی آنها، به نبود تحلیل و واکاوی چرایی مسائل و رخدادها در میان مردم بازمی گردد که دلیل اصلی آن نیز نداشتن مطالعه و ناتوانی درک و تحلیل مسایل در حوزه های مختلف است.

درباره میزان مطالعه در ایران آمارهای ضد و نقیضی از سرانه مطالعه به گوش می‌رسد، اما واقعیت این است که وضعیت مطالعه با توجه به تیراژ کتاب‌ها، نشریات و… بحرانی است. با اینکه رشد علمی در ایران در وضعیت مناسبی قرار دارد، اما سطح آگاهی‌ افراد فاصله عمیقی با یکدیگر دارد.

مراسم کلنگ زنی و نوسازی دانشکده ی مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف با حضور دکتر علی اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر سعید نمکی، معاون توسعه اموراجتماعی و عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و علی انصاری عضو بنیاد شریف و رییس هیئت مدیره ی بنیاد خیریه تات برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، مراسم آغاز بازسازی و بهسازی دانشکده ی مهندس عمران دانشگاه صنعتی شریف امروز یک شنبه سوم تیرماه و با حضور برخی از اعضای هیئت امنای دانشگاه و مسئولین دانشکده ی مهندسی عمران برگزار گردید.
بنا بر این گزارش، بنیاد خیریه تات و خیران فعال جامعه هزینه بازسازی دانشکده ی مهندسی عمران را تامین خواهند نمود.
در طرح توسعه ی دانشکده ی مهندسی عمران مقرر گردیده تا ساختمانهای این دانشکده از نظر عملکرد پژوهشی و آموزشی ارتقا یافته و امکان ارایه خدمات بهتر به دانشجویان فراهم خواهد شد.
شایان ذکراست؛ دانشگاه صنعتی شریف اردیبهشت ماه سال گذشته و با هدف همکاری در ایجاد زیرساخت های نوآوری و فناوری، تفاهم نامه ی همکاری با گروه سرمایه گزاری تات منعقد نموده است.