روزنه

روزنگاری های من

روزنه

روزنگاری های من

مشخصات بلاگ

آغاز سخن یاد خدا باید کرد
خود را به امید او رها باید کرد
ای با تو شروع کار ها زیبا تر
آغاز سخن تو را صدا باید کرد

"مجتبی کاشانی"

۲۳ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است



«شاید دنیای ما جهنم سیارهٔ دیگری باشد.»

ـــ آلدوس هاکسلی، نویسنده و فیلسوف بریتانیایی (۱۸۹۴-۱۹۶۳)

خداوند برای هر کس همون قدر وجود داره که او به خداوند ایمان داره...


مهدی حجت معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه شهرداری در دوره قبل رای به تخریب بزرگترین و گرانترین خانه ایران که در خیابان جردن تهران است، صادر کرده بود، اظهار کرد: در این دوره شهرداری این حکم را لغو کرده و در حال حاضر تخریب کاخ ثابت پاسال منتفی شده است.

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران با بیان اینکه منتظریم تا طرحی برای بهره‌برداری از این بنا آماده شود، گفت: اکنون مالکان این بنا در صدد فراهم کردن طرحی هستند که بتوان ضمن نگهداری از بنا از آن به عنوان مجتمع هم استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه مالکیت کاخ ثابت پاسال در اختیار یکی از نهادهای کشوری است، اظهار کرد: مسئولیت حفظ بناهای تاریخی بر عهده سازمان میراث فرهنگی است و آنچه که شهرداری در این موضوعات باید عمل کند، این است که به هیچ وجه مجوزی برای تخریب این بناها صادر نکند.

حجت با اشاره به قانونی در خصوص استفاده از بناهای تاریخی بیان کرد: بر اساس این قاعده بناهای قابل استفاده‌ای که می‌توانند عمر بیشتری داشته باشند باید از سوی شهرداری مورد بازنگری مجدد قرار گیرند و شهرداری می‌تواند به جای اینکه آن‌ها را تخریب کند، پیشنهاد استحکام‌بخشی را به مالکان آن‌ها دهد.



در سال ۲۰۱۶، به طور متوسط در کیف پول هر آلمانی ۱۰۳ یورو پول نقد پیدا می‌شد. بیشتر از هر کشوری در اروپا.

براساس نتایج به‌دست آمده در تابستان رقم شاخص ملی کسب‌وکار، ۵/ ۷۷ (نمره بدترین ارزیابی ۱۰ است) محاسبه شده که تا حدودی بدتر از وضعیت این شاخص نسبت به ارزیابی فصل گذشته (بهار ۹۶ با میانگین ۶۹/ ۵) است.

شاخص ملی محیط کسب‌وکار در فصل تابستان ۹۶ نسبت به فصل بهار ۹۶، دارای درصد تغییرات ۵۲/ ۱ است که به معنی بدتر شدن وضعیت کسب‌وکار است. همچنین این ارزیابی بیانگر آن است که از دید فعالان اقتصادی مشارکت‌کننده زیرمجموعه سه اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و اتاق اصناف ایران، وضعیت اکثر مولفه‌های موثر بر محیط کسب و ایران در تابستان ۹۶، تا حدودی نامساعدتر شده است.  به گزارش دنیای اقتصاد، در این طرح اطلاعات گسترده‌ای در زمینه ۲۸ مانع اصلی در محیط کسب‌وکار کشور جمع‌آوری‌شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.  بهبود محیط کسب‌وکار یکی از مهم‌ترین راهبردهای توسعه اقتصادی در هر کشور به شمار می‌رود و علاوه بر آن هر چه محیط کسب‌وکار در یک کشور شرایط بهتری داشته باشد، بهره‌برداری از فرصت‌های کارآفرینی بیشتر و هرچه بهره‌برداری از فرصت‌های کارآفرینی در جامعه‌ای بیشتر باشد، عملکرد اقتصاد آن کشور و خلق ارزش و ثروت در آن جامعه نیز بیشتر می‌شود. با این حال بهبود محیط کسب‌وکار، نیازمند برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مطلوب است که دستیابی به این مهم نیز نیازمند وجود فرآیندی مستمر برای پایش و سنجش وضعیت محیط کسب‌وکار در هر کشور است.

در همین راستا و در سال ۹۰، نمایندگان مجلس قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار را تصویب کردند. به موجب ماده ۴ این قانون، اتاق‌ها موظفند به منظور اطلاع سیاست‌گذاران از وضعیت محیط کسب‌وکار در کشور، شاخص‌های ملی محیط کسب‌وکار در ایران را تدوین و به‌طور سالانه و فصلی حسب مورد به تفکیک استان‌ها، بخش‌ها و فعالیت‌های اقتصادی، سنجش و اعلام کنند. اتاق بازرگانی ایران در قالب اجرای یک طرح پژوهشی در سال ۹۴، نسبت به شناسایی و معرفی شاخص‌های ملی پایش محیط کسب‌وکار اقدام کرد و اجرای طرح ملی پایش محیط کسب‌وکار در سال ۹۵ را با همکاری اتاق‌های تعاون و اصناف ایران در دستور کار قرار داد. گزارش حاضر، چهارمین گزارش فصلی است که اتاق بازرگانی ایران منتشر کرده است.


در راستای تحقق استراتژی پیشرانی مشتریان و تشخیص به هنگام نیازهای آن‌ها، و هم‌چنین پاسخگویی مؤثر به خواسته‌ها و نیازهای مشتریان، بانک آینده ضمن طراحی کانال‌های ارتباطی متنوع جهت ارتباط با مشتریان، به‌منظور نظام‌مند نمودن سازوکار پاسخگویی به پیشنهادات، انتقادات و شکایات آنها؛ نسبت به استقرار الزامات نظام مدیریت رسیدگی به شکایات اقدام نموده و پس از انجام مرحله ممیزی، موفق به دریافت گواهینامه ایزو 10002:2014 از ممیز معتبر خارجی گردید. داشتن کمترین میزان مغایرت با استاندارد، تنوع کانال‌های ارتباطی و سهولت دسترسی مشتریان، نظرسنجی و پایش مستمر نظرات و شکایات مشتریان و توسعه سیستم ها در سطوح عملیاتی و شعب بانک، از مهم‌ترین نقاط قوت درگزارش ممیزی خارجی، عنوان گردیده است.

علی انصاری

با توجه به نقش بسزایی که بنگاه­ های کوچک و متوسط (SME) در اشتغال­ زایی و ظرفیت‌سازی تولیدی، همچنین بهبود تولید و درآمد ملی در کشور دارند؛ بانک آینده، در سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال»، نسبت به تأمین مالی و تقویت اقتصادی بنگاه‌های کوچک و متوسط، اهتمام کرده است.
این بانک، در راستای سیاست­ های اقتصاد مقاومتی، ضمن تبیین و ابلاغ برنامه ­ها و دستورالعمل تأمین مالی بنگاه های کوچک و متوسط به تمامی شعب خود؛ علاوه بر پرداخت تسهیلات به متقاضیانی که از طریق تارگاه وزارت صنعت، معدن و تجارت (کارگروه­ تسهیل و رفع موانع تولید استانی) معرفی شده ­اند؛ با بازاریابی مستقیم، مشتریان واجد شرایط برای راه­ اندازی و توسعه بنگاه ­های کوچک و متوسط را برابر ضوابط اعلام شده از سوی بانک مرکزی ج. ا. ایران، شناسایی و همراهی کرده است.

به گزارش روابط عمومی بانک آینده؛ شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا، در سیزدهمین «کنفرانس توسعه منابع انسانی»، موفق به کسب «تقدیرنامه سه ستاره تعالی منابع انسانی» شد.

مدل تعالی منابع انسانی، شناخته‌شده‌ترین و قدیمی‌ترین مبنای ارزیابی در این حوزه در کشور است که به‌همت انجمن مدیریت منابع انسانی ایران و سازمان مدیریت صنعتی، تدوین شده و سالانه سازمان‌های متقاضی و رهسپار تعالی در ارزیابی‌های متخصصان بر اساس این مدل، شرکت می‌نمایند.
این مدل با بهره‌گیری از مدل‌های تعالی سازمانی و «EFQM»، چارچوبی جامع، مبتنی بر مجموعه‌ای از ارزش‌های محوری، معیارها و شاخص‌ها در حوزه منابع انسانی ارائه می‌نماید که به سازمان‌ها کمک می‌کند، با ارزیابی مستمر فعالیت‌ها، فرآیندها و نتایج منابع انسانی سازمان، نقاط قوت و فرصت‌ها را شناسایی و برای بهبود آن‌ها و رسیدن به سازمان یادگیرنده و توسعه‌یافته، برنامه‌ریزی کنند.

علی انصاری

شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا، در دومین حضور خود در این ارزیابی، موفق به دریافت تقدیرنامه سه ستاره تعالی منابع انسانی گردید که این موفقیت، نشان از اهمیت سرمایه‌های انسانی در مجموعه مذکور، مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب در این حوزه و همکاری و هم‌فکری تمام سرمایه انسانی این شرکت دارد.
این جایزه در سیزدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی که با حضور وزیر کنونی و سابق صنعت، معدن و تجارت و برخی دیگر از معاونان و مدیران ارشد دولتی برگزار شد، به ۲۲ شرکت‌ برتر در این حوزه اعطا گردید.

منبع: اقتصاد تهران